UA RU

Шовкографія чи термоперенесення?

z_bB1Pkbjqg.jpg (807×529)Шовкотрафарет та термотрансфер – найпопулярніші технології друку, що використовуються для нанесення принтів на футболки та інші види одягу. Ви дізнаєтеся: як здійснюється перенесення зображення на текстиль, і що краще – шовкографія чи термодрук.

Шовкографія

Шовкотрафарет називається технологія, що здавна використовувалася для нанесення принта на вироби з текстилю. При цьому використовуються спеціальні трафарети, які раніше виготовляли із шовку, а сьогодні – із сітчастого матеріалу (поліефір, нейлон чи метал). Для кожного кольору, що використовується на малюнку, виготовляють окремий шаблон. Фарба наноситься послідовно, не змішуючись між собою. У зв'язку з цим трафаретний друк дозволяє отримувати повнокольорові яскраві картинки на текстилі з високою деталізацією, але при її використанні не можна створювати на тканині плавні градієнтні переходи між квітами.

Трафарети для шовкографії виготовляються індивідуально. Коштують вони досить дорого, проте їх можна використовувати неодноразово. Тому ця технологія є вигідною при замовленні великих партій принтованих виробів.

Інші особливості шовкографії:
висока стійкість малюнків до впливу сонця, прання, прасування; використовується для нанесення зображення тільки на вироби з бавовни, льону та інших видів натуральних тканин; висока швидкість друку.

До недоліків методу слід зарахувати:
не можна застосовувати для друку на одязі із синтетики (поліестеру, флісу); для одягу одного крою, але різних розмірів виготовляють окремі трафарети.

Термоперенесення

Це особливий метод нанесення принта на тканину, при якому використовуються не фарби, а спеціальні термотрансферні плівки з клейовою основою. Елементи зображення переносяться на таку плівку, вирізаються, розміщуються на тканині, як аплікації, після чого виріб поміщається під термопрес. Завдяки впливу тиску преса та високої температури, малюнок буквально вдруковується у волокна тканини.

Зображення, отримане таким способом, відрізняється яскравістю та чіткістю. При цьому в ескізі не повинно бути використано більше 4 кольорів. Зате великий вибір флекс- та флок-плівок дозволяє створювати фактурні принти з матовою, дзеркальною, голографічною або металізованою поверхнею. Термотрансфер підходить для брендування одягу з великою кількістю швів, гудзиків, змійок, виточок та інших декоративних елементів.

Серед переваг також відзначимо можливість використання жорстких і грубих тканин. Ще одна перевага - дешева вартість додрукарської підготовки, що робить термоперенос вигідним методом нанесення принта при малих тиражах.

Серед недоліків – не можна застосовувати для плавких синтетичних матеріалів, на кшталт поліестеру та флісу. Також варто відзначити делікатність малюнка – його не можна гладити з лицьового боку, і згодом він може розтріскатися від дії сонця та засобів для прання.

Який спосіб обрати при замовленні принтованого одягу залежить насамперед від задуму дизайнера, обсягу партії та побажань замовника. 

Стручкова Ольга

Керівник відділу продажів

03 червня 2021
UA RU