Статті
Для чого потрібно брендувати продукцію компанії
Для чого потрібно брендувати продукцію компанії
У широкому сенсі, брендування – це розробка корпоративного стилю та товарного знаку компанії, що дозволяє виділити товари, які вона виробляє серед аналогів, представлених на ринку. У цій статті ми розберемося, навіщо потрібне брендування продукції та створення мерчів.
Що таке брендування
У маркетингу під брендингом розуміють створення фірмового стилю, що забезпечить компанії впізнаваність та запам'ятовуваність. Він включає такі елементи:
- назва компанії;
- логотип;
- елементи стилістики оформлення – корпоративні кольори, шрифт;
- слоган, цінності підприємства;
- елементи, що використовуються для створення каталогів, наповнення сайту та сторінок у соцмережах – малюнки, фотографії;
- всі продукти інтелектуальної власності розроблені для бренду, які дозволяють його візуалізувати.
Іншими словами, це формування образу, що асоціюється з компанією та продукцією, що вона випускає.
Методи брендування
Для формування унікального образу бренду, що стійко асоціюється з виробником або його товарами (послугами), використовуються всі можливості комунікації між компанією та її потенційними клієнтами. Для якісного брендингу професійні маркетологи залучать усі канали сприйняття інформації:
- візуальний - створення відомих візуальних образів, що включають розробку логотипу, вибір корпоративних кольорів, шрифту, товарного знака;
- слуховий - формулювання слогана, створення фірмової мелодії, відомих рекламних фраз;
- кінестетичний – використання арома-маркетингу, розробка текстурованої упаковки та рекламної поліграфії.
Незважаючи на те, що найкращий результат досягається за комплексного підходу, до основних методів брендування відносять можливості сучасної поліграфії та друку на текстилі. До них відносяться:
Вони дозволяють не лише переносити товарні знаки на упаковку та продукцію, що виробляє компанія, а й створювати мерчі, сувеніри, корпоративну форму, рекламну поліграфію.
Ефект від брендування
Ефективний брендинг формує індивідуальний образ, що добре продає, що дозволяє конкурувати з іншими виробниками аналогічної продукції (послуг). Створений корпоративний імідж виконує низку завдань:
- повідомляє про унікальність компанії (товару, послуги);
- збільшує цінність товару –люди готові заплатити більше не за сам товар, а ті емоції, що отримають від нього;
- відомий фірмовий стиль викликає більше довіри та бажання придбати товар;
- сприяє формуванню лояльності клієнтів.
Іншими словами, якісний брендинг дозволяє залучити до вас покупців та сформувати з ними сильний емоційний зв'язок.
Кому потрібне брендування
Питаннями брендингу займаються всі комерційні організації, що виробляють товари чи надають послуги. Особливо гостро він стоїть для компаній, які:
- лише намагаються завоювати ринок;
- хочуть розширити клієнтську базу;
- бажають підвищити впізнаваність своєї торгової марки чи певного виду продукції.
Іншими словами, у брендингу зацікавлені всі комерційні підприємства, що прагнуть підвищити популярність свого бренду, збільшити фінансовий прибуток та сформувати високий імідж для виробленої продукції чи послуг.
Області застосування брендування
Найпопулярнішими сферами застосування брендингу вважаються:
- Брендування продукції, яку виробляє компанія. Найочевидніший варіант – нанесення логотипу на упаковку продукції чи безпосередньо сам товар.
- Одяг для персоналу – брендовані футболки, толстовки, кепки, уніформа та бейджі давно стали частиною корпоративного стилю багатьох компаній.
- Сувенірна продукція. Чашки, ручки, блокноти, еко-сумки, парасольки та знов-таки футболки з логотипом фірми часто використовуються як подарунки для клієнтів та партнерів комерційних компаній.
- Брендування офісів та місць продажу. Для цього зазвичай використовуються різні таблички, інформаційні стенди, банери, хенгери та інші POS-матеріали. З метою брендингу також використовується обклеювання вітрин.
- Обклеювання транспорту – як вантажних фур, так і легкових автомобілів, що належать компанії.
Найкращі приклади брендування
Для прикладу ефективного брендингу можна навести такі компанії:
- Apple – один із найдорожчих брендів у світі. Візуальні складові бренд-дизайну цієї марки вже не один десяток років асоціюються з технічним прогресом, розкішшю та стилем.
- Pandora. Логотип цього ювелірного бренду, виконаний у вигляді букви «О» з короною зверху, викликає асоціації з самим браслетом, а слоган «Незабутні моменти» відображає ту ідею, що будь-які спогади можна «укласти» в ювелірну прикрасу і носити з собою. Завдяки вдалому брендингу, жінки у всьому світі асоціюють емблему «Пандори» із творчістю, самовираженням та колекціонуванням.
- Starbucks. Незважаючи на те, що ціни в Старбакс вище, ніж в інших кав'ярнях, а якість напою відверто «на любителя», мало хто при нагоді зможе пройти повз цей заклад. А все заради селфі зі стаканчиком, прикрашеним логотипом із зеленою русалкою.
Костерна Оксана
Керівник проекту maikoff.ua
04 червня 2021