UA RU

Сублімаційний друк: суть технології, особливості та види нанесення

сублимация22222.jpg (756×540)

Сублімація – вид непрямого фотодруку, що дозволяє наносити повнокольорові зображення на тканину, пластик, скляні та керамічні вироби. Цей метод широко використовують для створення сувенірної та рекламної продукції. У статті ми розповімо про особливості технології, у чому її основні переваги та які є мінуси.

Особливості сублімації

Цей метод використовують для нанесення принта на тканини з високим вмістом синтетичних волокон (від 55 до 100%), а також інші матеріали з термофільною поверхнею. Як барвники використовуються тверді дисперсні чорнила, які попередньо нагрівають до 180-200°С. За такої температури фарба стає газом без переходу в рідкий стан. Мікрочастинки фарби глибоко проникають у середину матеріалу, при цьому вони практично спаюються з поверхнею виробу, на який наноситься малюнок. Це робить його надзвичайно стійким до прання та механічних пошкоджень.

Види нанесення принтів методом сублімації

Розрізняють кілька видів сублімаційного друку:

  1. Пряма.

Для цієї технології використовують спеціальний принтер, що дозволяє наносити текст або картинку відразу на виріб без використання проміжних матеріалів. Такий метод використовують для серійного виробництва принтованих речей.

Пряма сублімація буває 2 типів:

  • суха – для друку кольорових зображень на папері;
  • мокра – для перенесення ескізу на текстиль.

При мокрій сублімації виріб обробляють поліефірним розчином (праймером), наносять фарбу, після чого отриманий малюнок запікають.

  1. Непряма (термотрансфер).

Трансферна сублімація – технологія, при якій друк принта здійснюється у 2 етапи:

  • нанесення термотрансферними фарбами зображення, відображеного дзеркально, на спеціальний силіконізований папір;
  • перенесення принта з паперу на поверхню виробу, для чого використовується термопрес.

Цей спосіб вигідніше використовувати для маленьких партій принтованных виробів.

Переваги та недоліки технології

Метод сублімації має низку переваг, що робить його незамінним для виробництва брендованої продукції та фірмових сувенірів:

  • зносостійкість малюнка - він не вигоряє, не боїться впливу праски та миючих засобів;
  • фотографічна чіткість та велика деталізація зображень;
  • екологічність – при сублімації не використовуються токсичні, шкідливі для довкілля розчини;
  • підходить для виготовлення як великих партій товару, так і штучних виробів;
  • під час друку на тканині дозволяє отримати двостороннє зображення.

До недоліків методу відносять:

  • не можна застосовувати для друку на натуральних тканинах;
  • можна друкувати на виробах будь-якого кольору, але найкращий результат досягається при використанні в якості основи предметів білого кольору.

Використання сублімації для створення мерчів, рекламної продукції

Цей метод дозволяє отримувати яскраві, фотографічно точні, стійкі до механічних впливів малюнки на виробах різних матеріалів. Найчастіше його використовують при створенні таких видів брендованої продукції:

У Maikoff можна замовити виготовлення власного мерчу з використанням сублімаційного друку.

Стручкова Ольга

Керівник відділу продажів

22 червня 2021
UA RU